Thursday, February 6

Förändringens vindar...

Oj, oj vad länge sedan jag var här inne. Året som gått har kantats av föräldraledighet, uppstart av företag, inskolningar, bloggande på annan sida, börja jobba igen och baka baka baka i massor med Dulce de Leche. Mannen har startat ett företag, ja vi har det tillsammans, som har som mål att skapa en kulturell och social bro mellan hans hemland Argentina och mitt, Sverige. Första steget togs genom att introducera svenska befolkningen till äkta argentinsk Dulce de Leche, producerat i Argentina importerat med våra etiketter. Självklart har jag också lagt mycket tid i detta och mitt huvudansvar blev att baka och blogga om det för att utbilda svenska folket om denna härliga produkt. Fler produkter är på gång. Därför frånvaron på En Nypa Sött, min bloggtid och bloggenergi har helt gått åt efter allt bakande och skrivande till Pampas Deli. Men nu är energin tillbaka här.

En nypa sött startade som ett sätt för mig att samla mina recept. Jag insåg att de låg spridda överallt och många försvann eftersom de aldrig ens skrevs ner. Dock känner jag att nu har jag andra saker att notera och dela med mig av. Jag vill samla ihop andra tips o trix som är bra för vardagen, miljön och vårt välbefinnande. En nypa sött är inte bara sött för gommen utan också en härlig sötsak för hjärtan, hjärnan och vårt ansvar för får omgivning.

Så, tillbaka med nya tag, och vi får se hur länge det håller i sig. Redan några blogginlägg som börjat ta form i huvudet mitt ;D

En tårta som jag hunnit med att göra under året som gått!


No comments:

Post a Comment